Wie zal dat betalen? - Actueel - kmo promoties

DI 23 JUNI 2026 | DOOR: REDACTIE | 181 KEER GELEZEN

Wie zal dat betalen?

Onze wetgevers en al diegenen die er moeten voor zorgen dat wetten ook toegepast worden, laten zich al 20 jaar belachelijk maken  door straatcrapuul. Zij slagen er niet in aanvallers van politieagenten en vernielers van straatmeubilair tot bezinning te brengen.

Het is triest om zien hoe elke keer weer opnieuw vreedzame betogingen ontsierd worden door gemaskerde indringers, gewapend met stenen, voetzoekers, stokken en mistbommen. De politie is elke keer kop van jut. Hoeveel van deze ‘brave mensen’ worden uiteindelijk opgepakt, geconfronteerd met hun ouders en beboet? 

Hoe is het mogelijk dat onze overheid toestaat dat politiemensen belachelijk gemaakt worden. Wat belet onze overheid om deze vandalen in een gevangenis te stoppen (of geketend in een kamer als de gevangenissen vol zitten) en pas vrij te laten tot ze de aangerichte schade betaald hebben? Wat belet onze overheid om de ouders van de minderjarige daders strenge boetes op te leggen?

Ons land is echt een toevluchtsoord geworden voor geboefte. Is dat de maatschappij waarin onze politici willen dat wij leven? Laat nu eens eindelijk iemand met een beleid naar voren komen dat korte metten maakt met dit verloedergedrag.

Reageren?

Stuur onze redactie uw reactie:

kmo promoties vzw

© Copyright 2026 kmo promoties vzw - All Rights Reserved - Website by BOX