Ik kreeg onlangs volgende waarschuwing in mijn mailbox van zogezegd van Proximus: ‘Helaas hebben we geen volledige betaling voor je aanrekening ontvangen. Om aanmaningskosten te voorkomen, vragen we je om de betaling zo snel mogelijk te doen.’ Vermits mijn betalingen aan Proximus via domiciliëring gaan, kon dit niet.
De volledige aanmaning ging als volgt:’
| Openstaande Betaling |
Beste klant,
Helaas hebben we geen volledige betaling voor je aanrekening ontvangen.
Om aanmaningskosten te voorkomen, vragen we je om de betaling zo snel mogelijk te doen. Klik hier |
| Als je na deze aanmaningen nog steeds niet betaalt, kunnen je telefoon, televisie en internet tijdelijk worden afgesloten of, na een ingebrekestelling, zelfs definitief worden afgesloten. |
Met vriendelijke groet, |
Het kon niet op mij van toepassing zijn, want al mijn betalingen aan Proximus gebeuren via domiciliëring. Ik keek even naar het afzendadres en dat was: noreply@mondial.com. Ik kan mij niet voorstellen dat Proximus met haar klanten communiceert via een dergelijk emailadres.
Ik durf mij inbeelden dat iemand die niet via domiciliëring zich wel zorgen maakt en benieuwd is.
Wat moet je doen als dit je overkomt? Verwittig onmiddellijk de overheidsinstanties die cybercriminaliteit opvolgen via: https://safeonweb.be/nl